koolhydraatarme muffins in 2 gesneden met slechts 3 ingrediënten

Koolhydraatarme muffins?! En slechts 3 ingrediënten!

Wat is het toch leuk om met ingrediënten te experimenteren! Deze koolhydraatarme muffins zijn ook nog eens glutenvrij, suikervrij, lactose arm én lekker. We dachten zo: als je van een banaan, ei en eiwitpoeder pannenkoekjes kan bakken, moet je toch van ongeveer dezelfde ingrediënten ook een muffin kunnen maken?

En dat lukt zeker! De structuur is iets vochtiger dan van deze eiwitrijke muffins maar de smaak van deze koolhydraatarme muffins is overheerlijk. En je hebt er dus slechts 3 super gezonde en natuurlijke ingrediënten voor nodig. Hoe makkelijk is dat?!

Hier mag je dus werkelijk ongestoord van blijven eten. Ik smul ze graag als tussendoortje of als ik ‘s avonds nog lekkere trek krijg. Je maakt ze namelijk in een handomdraai! Here we go!

Bereidingstijd

5 minuten

20 minuten bakken

Ingrediënten voor 3 muffins:

Bereiding

  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Pureer de mango met een staafmixer tot een glad mengsel.
  3. Voeg het eiwitpoeder en het ei toe en mix door elkaar.
  4. Doe het deeg in ingevette vormpjes of bekleed vormpjes met bakpapier.
  5. Bak de muffins af in 20 minuten. De precieze baktijd hangt af van je oven en hoe groot je de muffins gemaakt hebt. Steek even met een sateprikkertje in de binnenkant. Als het prikkertje zonder deeg eraan terugkomt is de muffin gaar.

Veel eet plezier!!