Gezonde suikervrije chai latte

Gezonde suikervrije Chai Latte

Chai Latte is van oorsprong een Indiaas drankje gemaakt van thee en melk. In onze contreien ook steeds populairder want tegenwoordig kan je in bijna elke horeca zaak wel een Chai Latte kopen. Je kan zelf een Chai Latte maken door een sterke kruidenthee te maken van kaneel, kardemom, kruidnagel en gember. Er zijn ook kant en klare thee mixes te koop maar het hoofdbestanddeel daarvan is vaak suiker. Dit kan je zien in de ingrediëntenlijst. Het eerst genoemde ingrediënt is namelijk het bestanddeel waarvan er meest in zit. Sommige kant en klare mixes bevatten wel 95% suiker. Caloriebommetjes dus. Hier vind je ons recept voor een gezonde suikervrije Chai Latte variant.

Omdat we nogal eens de vraag krijgen of je eiwitpoeders ook in warme dranken kan gebruiken, delen we hier ons recept. En ja, je kan er dus heel prima warme dranken mee maken.

Toevallig hebben we 2 Chai pareltjes in ons assortiment. Je kan deze Chai Latte zo zoet of ongezoet maken als je wil. Als je een zoutekauw bent, raden we de licht gezoete variant aan. Maar onze eiwitpoeders zijn ook volledig ongezoet verkrijgbaar. Voor elk wat wils!

 

 

Ingrediënten voor 1 groot glas:

 

Bereiding

  1. Doe de melk in een melkopschuimer.
  2. Voeg het eiwitpoeder toe.
  3. Verwarm de melk, desnoods in 2x als je melkschuimer niet zo groot is.
  4. Je kan de melk ook in een pannetje warm maken en eventueel met een hand opschuimertje mengen en luchtig maken.
  5. Uitschenken, beetje kaneel over strooien en smullen!

Deze Chai Latte heeft een hoog eiwitgehalte en bevat geen suiker. Perfect voor wie een lekker tussendoortje zoekt of z’n afterwork out shake net dat extraatje wil geven. Met 20 gram eiwit per glas, zorg je dat je in ieder geval voldoende eiwit binnen hebt! En onovertroffen lekker!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *